06
فوریه
10

نگهداری همستر

دیگران پست قبلی بخونن

وبلاگچي توي پست قبلي ازم خواست درباره نگه داري همستر بنويسم خب برادر من اگه يادداشتم كه 5تا همسترو راهي سينه قبرستون كه نميكردم.اطلاعات زيادي ندارم يك سري مسائل كلي ميدونم

1.همستر مخلوطي از خوك و موش پس بايد نصفه از علايق موش انجام بدي نصفي خوك.

2.مركبات جات اصلا بهش ندين.

3.اب به هيچ عنوان اصلا بهش نبايد داد كه ميميره چون باد ميكنه و ميتركه.

4.عاشق خوردنيهاي سفتن مثل دونه هاي ذرت خام.هويج و برنج خام يا پخته هم دوست دارن گاهي وقتام تيكه هاي خيلي كوچيك سيب پوست كنده يا شليل سفت بايد بهش داد تا اب بدنشو تعمين كنه.

5.حتما بايد وسائل بازي داشته باشن(مكان هاي همستر فروشي هست مثل:تاب سرسره چدخ و فلك…) چون پر خورن نميتونن حضم كنن ميميرن همستراي منم همينطوري مردن. 6.خيلي ها همسترو توي جعبه نگه ميدارن كه به خاطر پرزهاي جعبه بازم ميميرن بهترين اكواريوم كه تهش خاك اره باشه اينطوري باعث ميشه همستر راحت باشه اگه يگ گوله پنبه بزارين خودت ميفهمي چه عشقي ميكنه.قفسم شيكه اما همستر راحت نيست توش.

7.همسترا به رابطه جنسي خيلي علاقه دارن و توجه دارن پس حتما جفت هم واسش تهيه كنين در ضمن همسترا    بعد هر زايمان 10دقيقه بعد دوباره اماده جفت گيرين(ايول توانايي)

8.بعد زايمان حتما بچه هاي همسترو جاي جدا بزارين چون بچه هاي خودشونو ميخورم ولي هر 1ساعت واسه شير دادن بزارين جاي مادرشون خودتونم بالا سرش بشينين و مراقب باشين.

9.اكواريوم همسترو حدهاقل 2روز در ميون بايد تميز كرد چون به خاطر داشتن خاك اره و پنبه و فضله شديد بوي بد ميگيره.

10.اگر بچه كوچيك توي خونه هست يا خودتون زياد باهاش بازي ميخواين بكنين حتما واكسناشو بزنين مكان واكسن زدناش جاي خاصي نيست خود همستر فروشا ميزنن واستون و تاريخ بعدي و مشخص ميكنن.

11.عمر مفيده همستر 5 يا 6 ماه البته ماله خيليا بيشتر مونده كه نميدونم چرا؟شايد به خاطر نگهداري خوبه به هر حال زياد دل بهش نبندين واگر نه مثل من همش اشك ميريزين اما در كل خيلي حيوون جالب و با مزه و دوست داشتني هست بيشتر حركاتش شبيه ادماست.

12.اگه زماني ديدين هيچ كدوم از غذاهاش نيستو خودشم باد كرده هيچ نترسين 1.واسه نم كشيدن غذاش 2.مخفي كردن از دست جفتش تو لپاش قايم ميكنه بعدم به موقعش خالي ميكنه به هر حال همسترا حريف هم ميشن.

ديگه فكر كنم همينا بود باز اگه يادم اومد يا چيزي فهميدم حتما تو پستاي بعديم ميزارم اما مسائل كليش همينا بود  اميدوارم به كارت بياد خدايي حتما بخرين هم ارزون هم بي نظير

                                                

                                                                    دكتر دامپزشك:ارمغان خانوم

 

 


14 پاسخ to “نگهداری همستر”


  1. فوریه 7, 2010 در 3:31 ب.ظ.

    خیلی خیلی ممنونم.واقعن حیوون دوست داشتنیه اما عمرش در بیشترین حالت چقدره؟
    یعنی اینا در دنیای وحش هم همینقدر عمر میکنن؟
    من یه جایی خوندم همستر حاصل تزویج موش و سنجابه در فضای آزمایشگاهی!!؟
    دوره بارداریشون چقدره؟ و بچه هاشون در طول مدتی که پدر مادر زندن به اندازه کافی رشد میکنن؟
    خاک اره بهشون آسیب نمی زنه؟
    اگه گشنه نگهش داریم یعنی کم غذا بدیم بیشتر عمر میکنه آیا؟
    بازم ممنون.این همستر خودته؟
    **خواهش.دقیق نمیدونم اما فکر نکنم 2 یا 3 سال بیشتر باشه.من تو دنیای وحش نبودم خبر ندارم اصلا فکر نکنم تو دنیای وحش باشهن اینا خونگین فقط.موش و خوک و مقداره خیلی کم سنجاب.دقیق نمیدونم چند هفته فکر میکنم.بستگی به عمره پدر مادرش داره اما بیشتر باید خودت بزرگش کنی.نه واسشون خوبم هست.نه 3وعده در روز غذا بده بهش دشمن نگرفتی که گشنه نگهش داری.خواهش.نه ماله من نیست نمیدونم ماله کیه

  2. 2 Mahda
    فوریه 7, 2010 در 4:44 ب.ظ.

    وای که من چه قدر عاشق همسترم! اصلاً جونوری بامزه تر و جیگرتر از اینا وجود نداره! 🙂
    حیف که مامانم نمی ذاره همستر داشته باشم. 😦
    **پس بلاخره تو یکی فهمیدی جیگره؟خدارو شکر.مامان منم دیگه نمیزاره

  3. فوریه 7, 2010 در 6:56 ب.ظ.

    کم آوردیم (رجوع شود به بند 7)
    **اختیار دارین هیچ وقت هیچ کس به پای شما پسرا نمیرسه

  4. 4 فـرهـاد
    فوریه 9, 2010 در 12:57 ب.ظ.

    ناز و دوست داشتنیه!
    ولی بدرد من نمیخوره،چون طول عمرش کمه! و هم اینکه از من گذشته! حوصله اش نیست!
    من چند سال پیش خرگوش داشتم،یک و نیم سال!

    عجب اخلاقی دارن،بچه ی خودشونُ میخورن؟! یا می کشن فقط؟!
    برای تو هیچکدوم به مراحل بچه دار شدن و … رسید؟!
    **اره خیلی چرا ازت گذشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟حیوونه خوبی بود خرگوش؟نگهداریش راحت؟؟؟؟میکشن بعد میخورن

  5. فوریه 9, 2010 در 3:11 ب.ظ.

    سلام
    من کلا حیوونا رو دوست دارم.
    همستر هم حیوون بامزه ایه
    مرسی
    مطلب خوبی بود
    اگر یک روزی بگیرم از مطلبت استفاده میکنم
    **منم عاشق حیوونم .خواهش.خوشحال میشم

  6. فوریه 19, 2010 در 4:16 ق.ظ.

    با این راه ها حالا شما موفق هم بودی ؟
    😆
    **نه گفتم که 5تا داشتم مردن

  7. فوریه 19, 2010 در 4:17 ق.ظ.

    راستی با اجازتون لینکتون می کنم
    فعلا بای تا های
    **اجازه ما هم دسته شماست بای

  8. فوریه 19, 2010 در 8:51 ب.ظ.

    منم یه همستر داشتم خیلی بانمکن ولی عمرش دو سال بود
    **بد بختی همینه تا بهش عادت میکنی میمیره

  9. 10 shide
    فوریه 21, 2010 در 5:17 ب.ظ.

    تنها ايرادش اينه كه عمرش كمه 😐
    **دقیفا همه شاکین از همین دیگه

  10. فوریه 27, 2010 در 4:45 ب.ظ.

    هان! متوجه شدم!
    باید یک همستر خرید و 3-4 عدد پرستار هم استخدام کرد که به وضعیت ایشان رسیدگی کنند! بعدشم بعد دو سه سال ریق رحمت را سر می کشند!!! 🙂

    فکر کنم اصلا به این دردسرهاش نمی ارزه! **اره بعد مثل داماد ويكتوريا بريزين رو هم،نه مي ارزه امتحان كن‏‏‏:‏)‏

  11. آگوست 31, 2010 در 1:26 ق.ظ.

    سسسلام خوبید من همستر دارم دو بار بچه کرد دو بارم همرو خورد چه کنم؟ ایا میتونم به بچه هاش شیر بدم شیر گاو؟ خودم بزرگشون کنم

  12. نوامبر 7, 2012 در 3:40 ب.ظ.

    سلام
    ببخشید من خودم همستر دارم ولی بااینکه آب میخوره هنوز نمرده.در ضمن مرکبات هم میخوره.
    شما که کاشمری هستین میتونین یه مرکز فروش اسباب بازی برای همستر توی کاشمرمعرفی کنید.
    منتظر جوابتون هستم.


بیان دیدگاه


Avril lavigne

آمار وب نوشتم

  • 12٬343 ورودی